Zaangażowanie się opłaca

Zaangażowanie pracowników nie musi być ściśle związane z wydajnością. Okazuje się bowiem, że pracownik zaangażowany może być jak pszczółka – pracować dużo, lecz wykonywać sporo zbędnych ruchów. Z kolei, gdy będzie pracoholicznie zaangażowany niczym mrówka, to będzie przydatny tylko przez krótki czas. Autorzy prześcigają się we wskazywaniu różnych podziałów zaangażowania pod względem czasu poświęcanego na pracę, przyczyn pozostawania w organizacji, wydajności czy natężenia pracy. Mówiąc w skrócie – ludzie angażują się, bo:

  • lubią pracować,
  • lubią tą pracę,
  • jest dobry klimat w organizacji,
  • chcą awansu,
  • chcą mieć dobre CV dla kolejnego pracodawcy,
  • osiągają przy okazji prywatne cele,
  • uważają, że powinni,
  • wymusza to na nich system motywacyjny.

Niektórzy badacze uważają, że efektem zaangażowania w pracy będzie zwiększenie satysfakcji pracownika oraz zwiększona lojalność. Jednak przynajmniej połowa z powyższych przyczyn może zadziałać dokładnie odwrotnie. Tak więc dążąc do zaangażowania pracowników musimy rozważyć kogo i w jakim zakresie chcemy do tego zmotywować.

 

* aby zakwalifikować się do otrzymania prezentu, trzeba założyć min. 6 kont bankowych w etapie „Metoda Milionerów” oraz przesłać dane odbiorczego paczkomatu InPost